Harry Potter and the Half-Blood Prince

Jag såg den senaste Harry Potter filmen här om dagen.
Jag blir bara mer och mer frustrerad över hur värdelös Harry Pothead är! Det är tur att han tydligen möter de mest värdelösa onda människorna i världen. Lord Voldemorth som även han gick på skolan lärde sig att klyva sin själv i olika objekt vilket gjorde honom näst intill odödlig och vad har Harry lärt sig?

Vad har Harry Potter lärt sig under de 6 år han gått i skolan?
  • Tända sin LED lampa på sin stav.
  • Kasta en lyssandeboll - Vilket kan vara väldigt bra om man är mörkrädd.
  • Öppna lås - Detta kan vara bra om man glömmer nycklarna i bilen.
  • Använda sin mammas kärlek - Alla använde denna för att få sig en gratis lunch.
  • Gömma sig under sin osynlighets mantel - Fegis.
  • Han har även lärt sig hur man använder sig kropp till att dämpa fotbollar med.
Jag önskar att jag bara behövde lära mig 6 saker för att kunna få min examen. Varför måste de alltid ta en mega nörd som ska rädda världen med sina "kvicka" ideer som egentligen inte är kvicka utan helt sjukt långsökta.
I flera tillfällen i Harry Potter filmerna har man suttit och rykt sig i håret och undrat varför han inte gjorde si eller så. Istället får han stryk i en kvart och sen får han för sig att använda den blå kuben i det trekantiga hållet för det är ju mest logiskt.

Om man själv skulle få chansen att gå en magiskola skulle jag lära mig att ta bort min empati för andra så jag kan förinta Harry Potter utan hans mors kärlek. Ta Harrys mantel och leva livet.


Name: Harry Potter and the Half-Blood Prince
Genre: Action/Adventure/Family/Fantasy/Mystery/Romance
Plot: As Harry Potter begins his 6th year at Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry, he discovers an old book marked mysteriously "This book is the property of the Half-Blood Prince" and begins to learn more about Lord Voldemort's dark past

Link: IMdb

Kommentarer
Postat av: Gurkan

Tror inte du gillar Harry Potter så mycket :P.



Läs böckerna din tönt!

2009-09-19 @ 14:20:30
Postat av: Scarboni

Sorry men trode detta var en filmblogg inte nån bookworm blogg?

2009-09-19 @ 22:33:21
Postat av: danni

VIlken bra film haha!

2009-09-20 @ 02:35:18
URL: http://psycological.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0